ایزو 10002 مدیریت کیفیت - رضایت مشتری - راهنمایی هایی برای رسیدگی به شکایات در سازمانها

 

 

  استاندارد ایزو 10002:2004

     استاندارد بين المللی ایزو  10002:2004خطوط راهنما برای طراحی و اجرای يک فرايند اثر بخش و کارا برای بررسی وحل و فصل شکايات مشتری را تشريح می کند. اين استاندارد ایزو به منظور تأمين منافع مشتريان ، سازمان و طرف های ذينفع توسعه يافته است .

     اطلاعات بدست آمده از فرايند حل و فصل شکايات مشتريان می تواند در بهبود محصولات، خدمات و همين طور افزايش کارايی واثر بخشی فرايند های سازمان بکار رود ومنجر به افزايش اعتبار سازمان شود.

     ایزو 10002 بر تعهد مدیریت ارشد برای ایجاد یک چارچوب برای بررسی و حل و فصل شکایات مشتری تاکید دارد ، سازمان خطی مشی و اهداف خود را واضح می کند :

1-     فرایند ها بررسی و حل و فصل شکایات مشتری طرح ریزی می شود.

2-     مسئولیتها و اختیارات برای سطوح مختلف سازمان مشخص می شود.

3-     منابع و زیرساختارهای ضروری تعیین می شود.

4-     آموزشهای لازم در زمینه ایزو 10002 به پرسنل زیربط ارائه می شود و منابع لازم تامین می شود .

5-     در مراحل بعدی فرایند طرح ریزی شده به اجرا در می آید .

     این فرایند بطور عمومی موضوعاتی نظیر ایجاد و برقراری کانالهای ارتباطی با مشتری ، دریافت شکایات مشتری ، ردیابی شکایات ، بررسی و تصدیق شکایات ، تفحص در مورد شکایات ، طرح ریزی و اجرای اقدامات ، پاسخ گویی در مورد هر شکایت و پیگیری، انجام و اثر بخشی اقدامات تا مرحله بسته شدن شکایات را در بر دارد .

     ایزو 10002 به تجزیه و تحلیل و استفاده از اطلاعات بر آمده از اجرای این فرایند در بهبود محصولات ، خدمات و سیستم سازمان بمنظور پیشگیری از بروز شکایات و افزایش سطح رضایت مشتریان ، همینطور افزایش کارائی و اثر بخشی فرایند بررسی و حل و فصل شکایات مشتری ، شاملممیزی داخلی و بازنگری مدیریت این فرایند در سطوح مختلف اجرای آن تاکید دارد .

     فوائد استقرار ایزو 10002 چيست ؟

·        دسترسی مشتريان به يک فرايند پاسخ گو ، برای بررسی وحل وفصل شکايات .

·        ارتقاء توانايی سازمان برای حل وفصل شکايات مشتريان بصورتی سازگار، نظام مند وپاسخ گو بمنظور افزايش سطح رضايت مشتريان .

·        ارتقاء توانايی سازمان در شناسايی روند ودلايل شکايات مشتريان وبهبود عملکرد سازمان.

·        کمک به سازمان در ايجاد رويکرد مشتری مدار برای حل و فصل شکايات مشتريان وتشويق پرسنل به بهبود مهارتها در تعامل با مشتری.

·        ايجاد مبنايی برای بازنگری و تحليل فرايند حل و فصل شکايات وبهبود مستمر اين فرايند .

 

     صنایع ایران با وجود كادر مهندسي بسيار قوي ،‌تجهيزات توليدي تخصصي و انحصاري ، تعهد و التزام پرسنل و مديريت شركت به امر كيفيت و تحويل به موقع ، همكاري با توليد كنندگان معتبر داخلی ، وجود شبكه گسترده فروش و خدمات باعث گرديد اين شركت در مدت فعاليت چند ساله خود در زمینه های زیر سر بلند از انجام كليه سفارشات در يافتي ، نامي نيك از تلاش صنعتگر ايراني در صنایع داخلی بر جاي بگذارد.

 

     - ارائه خدمات مشاوره در زمینه های  مختلف صنایع ( برندینگ, طراحی لوگو, چاپ و تبلیقات )

     - مطالعات مکان یابی و مطالعات بازارهای هدف صنایع

     - مطالعات امکان سنجی و طرحهای توجیهی صنایع

     - طراحی و احداث واحدهای صنایع ( تاسیسات و ابنیه )

     - اصلاح, ارتقاء و تامین تجهیزات و ملزومات واحدهای صنایع

    - تامین و تدارک کلیه لوازمات صنایع ( ابزارآلات, ملزومات ایمنی, ماشین آلات صنعتی, ماشین سازی, برق, الکترونیک, اتوماسیون صنعتی, انرژیهای نو و پاک )

     - همکاری آموزشی و مشاوره ای در طراحی و پیاده سازی واحدهای صنایع ( صدور کلیه گواهینامه های استاندارد بین المللی ISO )

     - فن آوری اطلاعات و ارتباطات واحدهای صنایع ( سخت افزار, نرم افزار, سیستم های جامع و خدمات اینترنت, طراحی وب سایت, شبکه و سیستم های مدیریت CRM 

     - مشاور بانکی و سرمایه گذاری واحدهای صنایع

     - تامین مالی

      ما به دنبال ايجاد فرصت هاي جديد  براي کسب و کار شما هستيم, فرصت هاي کسب و کار نبايد از دست بروند، در دسترس بودن اطلاعات جامع و بروز کسب و کار مي تواند به تحولي مثبت در فضاي کسب و کار شما بينجامد, براي شروع  و اثبات عملي اينکه ما هواي شما را داريم با ما تماس بگيريد.

                                                                                                                                                               صنایع ایران

شرکت وردسان

شرکت وردسان

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
شرکت وردسان

شرکت وردسان

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
اتصالات قابل انعطاف

اتصالات قابل انعطاف

ارسال شده در : ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
ماشین ساز پایدار صنعت ارومیه

ماشین ساز پایدار صنعت ارومیه

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
وکیل پایه یک وکارشناس ارشد حقوق

وکیل پایه یک وکارشناس ارشد حقوق

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
داوری در دعاوی وقراردادها

داوری در دعاوی وقراردادها

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
مشاور حقوقی در شرکت ها

مشاور حقوقی در شرکت ها

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
گروه صنعتی نانو طراح

گروه صنعتی نانو طراح

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
مشاوره پیش تولید

مشاوره پیش تولید

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
نشست مقامات عالی رتبه ایران و آلمان

نشست مقامات عالی رتبه ایران و آلمان

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
تولید قطعات لاستیکی شایان پلیمر

تولید قطعات لاستیکی شایان پلیمر

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
صنایع مفتولی کمیل

صنایع مفتولی کمیل

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
عایق نانو پلیمر - عایق نانو سیلیکون

عایق نانو پلیمر - عایق نانو سیلیکون

ارسال شده در : ۱۳۹۷/۰۷/۰۴


Copy

شرکت فنی مهندسی علم و صنعت خواجه نصیر

مطالب مرتبط

    ثبت شکایات

    قوانین ثبت آگهی

    قوانین وبسایت

     

    logo-samandehi

    دارای پروانه نشر از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    آدرس : ایران- تهران، زعفرانیه

    صندوق پستی 1458-19395

    تلفن :

    +982122750210

    +982122750380

    +982122750430

    نمابر:

    +982122750569

    همراه:

    +989128361805

    ایمیل:

    info@sanayeiran.com

    وبسایت:

    www.sanayeiran.com

    عضویت در خبرنامه

    ... و یا ایمیل خود را وارد کنید.

     
    تماس با ما

    *نام:

    ايميل:

    *پيام: